förbjuda glödlampor?



Ett minne blott?



Vet inte riktigt vad ni tycker om förslaget att man nu ska förbjuda glödlampor som är starkare än 40 watt. De som är starkade skall ersättas med energilampor. Svagare lampor skall ersättas 2 år senare.

Jag är mån om miljön, jag cyklar till jobbet, har bara tänt i de rum jag är och använder naturvänliga produkter så långt det bara går, men som designtok är detta ett moment 22. Hur kommer mina italienska Flos-lampor att se ut om jag ska sätta energilampor i dem? Hur ska man göra med de sekunder innan energilampan bestämmer sig för om den ska tändas eller inte? Detta konstiga flimrande svaga ljus som gör att man vill tända alla lampor man har i lägenheten?

Jag vet. Detta må vara ett lyxproblem, men jag är inte helt komfortabel med tanken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0